Monday 5 October 2015

Filled Under:
,

7 PELAKON HEBAT INI DULUNYA PERNAH BERHENTI SEKOLAH, TIDAK HABIS BELAJAR

7 PELAKON HEBAT INI DULUNYA PERNAH BERHENTI SEKOLAH, TIDAK HABIS BELAJAR

Para pelakon ini merupakan antara pelakon kelas A di Hollywood, tetapi tahukah anda pelakon ini juga merupakan individu yang tidak habis sekolah, ada yang berhenti belajar kerana mengejar kerjaya lakonan, ada juga atas desakan hidup. Siapakah mereka, ini senarainya.


ROBERT DOWNEY JR.

Iron Man berhenti sekolah tinggi pada tahun 1982. Sejurus itu, kerjaya lakonannya semakin cemerlang sehingga berjaya menjadi tetamu dalam program televisyen, Saturday Night Live ketika usia baru 20 tahun.

NICOLAS CAGE

Nicolas Cage berhenti sekolah dari Beverly Hills High School pads usia 16 tahun kerana ingin teruskan kerjaya lakonan.

TOM CRUISE

Siapa sangka salah seorang pelakon yang berpengaruh dan terkaya di dunia ini bersekolah hanya sekerat jalan sahaja. Sejak kecil lagi, Tom Cruise menunjukkan minat dalam lakonan dengan mengambil kelas lakonan, ketika mengikuti sekolah tinggi, Tom berhenti belajar dan terus berhijrah ke NYC untuk cuba bakat dalam lakonan.


DANIEL RADCLIFFE

Mungkin dalam filem sequel Harry Potter merupakan antara pelajar terhebat dan contoh, tetapi dunia nyata dia tidak habis belajar kerana terlalu sibuk dengan kerjaya lakonannya. Malah, dia pernah memberitahu yang dia antara pelajar tercorot di dalam kelas dan padanya sekolah merupakan sesuatu perkara yang susah.

JOHNNY DEPP

Di usia 15 tahun, pelakon ini berhenti sekolah tinggi kerana ingin menjadi seorang pemuzik rock. Johnny Depp berserta kumpulannya mencipta kemasyuran dan terus berhijrah ke Los Angeles. Dari situ, dia didedahkan dengan dunia lakonan.

KRISTEN STEWART

Pelakon ini sudah berlakon sejak kecil lagi, kerana terlalu sibuk dengan jadual lakonan memaksanya membuat homeschooling.

CAMERON DIAZ


Cameroz bersekolah di Long Beach Polytechnic High School, California tetapi pada usia 16 tahun dia berhenti sekolah kerana ingin mengikuti program peragaan oleh Elite Modeling Management. Dari situ, dia mula mengenali dunia lakonan.




0 comments:

Post a Comment